Zoeken

Home » Beweging

Beweging

Bewegen verhoogt de stofwisseling via spieropbouw en vetafbraak, een belangrijk wapen in het voorkomen en het bestrijden van overgewicht.

Boeken

Sport, bewegen en gezondheid
Harm Kuipers
Bewegen en fit blijven
G. Dom
Grenzeloos gezond
Ellen Hoog

Adviezen

  • Bewegen voorkomt overgewicht

      Bewegen verhoogt de stofwisseling via spieropbouw en vetafbraak, een belangrijk wapen in het voorkomen en het bestrijden van overgewicht.

      Vandaar de uitspraak:
      “Het beste dieet is een dieet met een flinke portie beweging.”

      Meer informatie? Klik op de onderstaande link:
      Lees verder >>>

  • Bewegen is goed voor je sociale leven

      Het is vaak leuker en meer motiverend om samen met anderen te sporten. Bewegen levert vaak sociale contacten op. Dit helpt om bewegen langer vol te houden. Ook als je op leeftijd bent.

      Meer informatie? Klik op de onderstaande link:
      Lees verder >>>

  • Bewegen kan stress, angst en depressie verminderen

      Wie beweegt, bouwt de opgehoopte stresshormonen op natuurlijke wijze af. U kunt dus letterlijk de ‘stress uit het lijf lopen’. Bewegen heeft ook invloed op de mentale gezondheid. Actievelingen zitten lekkerder in hun vel.

      Meer informatie? Klik op de onderstaande link:
      Lees verder >>>

  • Bewegen kan kanker voorkomen

      Voor sommige vormen van kanker (dikkedarmkanker, borstkanker) is het preventieve effect van voldoende bewegen bewezen.

      Meer informatie? Klik op de onderstaande link:
      Lees verder >>>

  • Bewegen is goed voor je hart

      Hart- en vaatziekten behoren tot de grootste doodsoorzaken in het westen. Van een zwakke biceps sterft u niet, van een zwakke hartspier wel. Vooral duursporten (wandelen, joggen, lopen, fietsen en zwemmen) zijn de ideale bondgenoten van het hart.

      Meer informatie? Klik op de onderstaande link:
      Lees verder >>>

  • Bewegen kan osteoporose voorkomen

      Vanaf je 35ste worden je beenderen kwetsbaarder. Stilzitten versnelt dit proces. Bewegen houdt je beenderen, spieren en gewrichten stevig, soepel en in conditie.

      Meer informatie? Klik op de onderstaande link:
      Lees verder >>>

  • Bewegen kan diabetes voorkomen

      Beweging zorgt ervoor dat glucose beter kan doordringen in de cellen. Maar ook diabetespatiënten hebben baat bij sport, wanneer dit onder verantwoorde omstandigheden gebeurt.

  • Bewegen is goed voor uw longen

      Bewegen houdt uw longen en ademhalingsspieren in conditie. Ook astmapatiënten hebben baat bij beweging

      Meer informatie? Klik op de onderstaande link:
      Lees verder >>>

  • Bewegen is goed voor uw portemonnee

      Actievelingen leven niet alleen langer, maar ook beter. Ze bezoeken minder vaak het ziekenhuis of de dokter en gebruiken minder medicijnen. Bewegen is niet alleen goed voor je gezondheid, maar ook voor je portemonnee. Beter nu geld uitgeven aan wandelschoenen of een fiets dan later het veelvoudige aan de dokter.

      Meer informatie? Klik op de onderstaande link:
      Lees verder >>>

  • Bewegen is de beste vorm van pensioensparen

      Je leven lang bewegen is het beste medicijn tegen typische ouderdomsziekten als artritis, osteoporose en hoge bloeddruk.